Choroby spowodowane brakiem witaminy C

Jeśli jesz zbilansowaną dietę, dość łatwo jest utrzymać wystarczającą ilość witaminy C. Dorosłe kobiety (które nie są w ciąży ani nie karmią piersią) potrzebują 75 miligramów witaminy C dziennie; mężczyźni, 90 miligramów. To zaledwie 1/2 szklanki surowej czerwonej papryki lub 3/4 szklanki soku pomarańczowego czy 1/2 szklanki gotowanych brokułów. Pamiętaj, że twoje ciało nie wytwarza ani nie magazynuje witaminy C, więc musisz ją jeść codziennie.

Komu grozi brak witaminy C?

Do najbardziej prawdopodobnych osób należą osoby o ogólnie złej diecie, z chorobami nerek, które poddawane są dializie, osoby pijące alkohol i palacze. Będziesz potrzebował dodatkowych 35 miligramów witaminy C dziennie, aby naprawić szkody spowodowane przez wolne rodniki powstające podczas palenia.

Jeśli jesteś wśród 7% Polaków, którzy nie otrzymują wystarczającej ilości witaminy C, zauważysz objawy w ciągu 3 miesięcy. Medycyna mitochondrialna udowodniła, że niedobór witaminy C może powodować poważne problemy zdrowotne. Dlatego w takim przypadku warto stosować substancje mitochondrialne, w których składzie jest witamina C.

Konsekwencje niedoboru witaminy

Szkorbut to radykalna forma niedoboru witaminy C. Może to prowadzić do niedokrwistości, osłabienia, wyczerpania, spontanicznego krwawienia, bólu kończyn, a zwłaszcza nóg, obrzęku niektórych części ciała, a czasem owrzodzeń dziąseł i utraty zębów.

Szkorbut jest znany od czasów starożytnej Grecji i Egiptu. Często kojarzy się z żeglarzami w XV-XVIII wieku, kiedy długie podróże morskie utrudniały stałe zaopatrzenie w świeże produkty. Nastąpiło to również podczas głodu ziemniaków w Irlandii w 1845 r. i podczas wojny secesyjnej w Ameryce. Sprawdź więcej: https://www.mito-pharma.pl/product-pol-85-Witamina-C-MSE-matrix-dr-Enzmann.html